czwartek, 29 września 2011

"Pokuta"


Temat aniołów, diabłów, odkupywania win, to wszystko już było i faktycznie tematyka może skutecznie odstraszyć …. Ale dając szansę jeszcze ten raz, ostatni można się zdziwić, ponieważ jeśli ktoś ma klasę, to nawet jeśli napisze o aniołach, czy domku nad rzeką to robi to profesjonalnie i dzięki temu zaspokoi potrzeby nawet najbardziej wymagającego czytelnika.

Anne Rice znana jest przede wszystkim dzięki książce „Wywiad z wampirem”, ale od teraz będzie z pewnością kojarzona także dzięki „Pokucie”, najnowszej powieści.
Tematyką pozornie banalna, początek powiedziałabym lekko nudny, ale to co znajdziecie dalej, to już jest uczta dla wyobraźni.

Płatny morderca Toby O’Dare, facet przed trzydziestką – główny bohater. Na brak zleceń narzekać nie może i w sumie jakoś specjalnie nie narzeka na charakter swojej profesji. Jednak zupełnie niepostrzeżenie na jego drodze staje Bóg, a raczej Anioł mówiący o Bogu. Pewnie nie zrobiłoby to na nim większego wrażenia, gdyby nie fakt, że Toby faktycznie wierzył w Boga, a nawet chciał zostać kiedyś księdzem. Serafin Malachiasz proponuje Tobiemu zadanie, które może stanowić wyzwanie, zważając na to, czym zajmował się dotychczas. Tym razem ma być chronione ludzkie życie. Przenoszą się do średniowiecznej Anglii i rozpoczynają „przygodę”. Czy wszystko pójdzie wg planu? Czy możliwa jest tak radykalna zmiana człowieka?

Poszukajcie odpowiedzi na te pytania w najnowszej książce pani Rice pt: „Pokuta”. Nie zrażajcie się samą tematyką. Zdecydowanie jest to książka godna polecenia, nawet tym, którzy od fantastyki uciekają. Autorka ma niebywałą zdolność kreowania rzeczywistości, tak, że w sumie zapominamy o nierealności wsiąkając w akcję bez reszty.  Bohaterowie budzą sympatie i dziwny rodzaj przywiązania. 



Po przeczytaniu pozostaje uczucie niedosyty, czytelnik pozostawiony jest „na głodzie” – ale to tylko podsyca chęć i okres oczekiwania na kolejną część serii o Aniołach. Ja będę czekała z niecierpliwością, mając nadzieję, że znów spotkanie z Panią Rice pozostanie niezapomnianą przygodą. 


7 komentarzy:

  1. Odkąd zobaczyłam w zapowiedziach tę ksiązkę bardzo chciałam ją poznać. Mam nadzieję, że uda mi się gdzieś okazyjne ją nabyć, bo mimo drobnych uwag ciągle czuje zainteresowanie tematyką ,,Pokuty''.

    OdpowiedzUsuń
  2. Książkę mam otrzymać w październiku do recenzji :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapowiada się ciekawie. Będę musiała na nią zapolować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na pewno sięgnę - sagę o wampirach oceniam bardzo wysoko i liczę na równie pozytywne wrażenia po sadze o aniołach :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Sięgnę po nią, bo już widziałam o niej kilka recenzji, które dość wysoko ją oceniają, więc czemu nie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam już na jakimś blogu o tej książce. Ciekawa jej jestem, bo znam z czytania tylko jedną książkę tej autorki.

    Pozdrawiam

    Sol

    PS. Zapraszam czasem do mnie:
    http://turystycznyprzewodnik.blogspot.com/

    Ponadto przez cały październik (czyli od jutra) będzie u mnie trwał konkurs z fajnymi nagrodami. Polecam wzięcie udziału, będzie mi bardzo miło.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie czytałam jeszcze żadnej książki Pani Rice, choć jest na mojej liście do przeczytania. Chyba będę musiała to zmienić. Zaciekawiłam się.

    OdpowiedzUsuń